Filozofija

Pamatnostādnes 
(Kas?)

Rezultāts 
(Kāpēc?)

Mūsu risinājums 
(Kā?)
Cieņa pret bērnu kā pret patstāvīgu, neatkarīgu un domājošu būtniNeatkarības, patstāvības attīstīšanāsVide fiziski pielāgota, piemērota un ērta bērnam. Bērna viedokļa un individuālo vajadzību respektēšana. 
Bērna individuāla attīstība, kas noris savā tempā, individuālas aktuālās intereses un attīstības vajadzībasSpēja pieņemt lēmumus, izvēlēties, gribēt, uzņemties atbildībuSagatavota un sakārtota vide, daudzpusīgas individuālās  izvēles iespējas, pietiekams materiālu klāsts. Bērnam tiek dota iespēja izrādīt iniciatīvu un darboties saskaņā ar savām interesēm. 
Nepieciešamība pēc dabiskas vides, kurā bērns darbojas un nenogurst (kā mājās), iespēja izvēlēties būt vienam / kolektīvāApmierināta vajadzība pēc komunikācijas, atpūtas. HarmonijaTelpas plānojums paredz  iespēju  pabūt vienatnē, relaksēties. Grupas noteikumi, mācīšanās respektēt citu bērnu personīgo telpu un izvēli. 
Nepieciešamība pēc ritma, režīma, mierīgas darbošanās, fiziskas aktivitātes un norūdīšanāsLīdzsvarota personība
Dienas režīms, regulāras pastaigas, sava āra teritorija, kas ir kā papildinājums iekštelpām. Pārdomāts telpu dizains, mierīgi toņi.
Vēlme darboties, pētīt, prieks no izziņas procesa, dabiskā interese, kas piemīt bērnam. Darbošanās ar īstām lietām reālā vidē.Ieinteresēts un zinātkārs bērnsPiemērots materiālu klāsts (Montesori). Sajūtu kaste. Praktiskie materiāli iekļauti ikdienā.
Iespēja radoši un brīvi rotaļātiesRadošuma, iztēles un fantāzijas attīstībaVienkāršas, kvalitatīvas rotaļlietas, dabas materiāli. Konstruēšanas materiāli. Brīvās rotaļāšanās iespējas.
Ticība brīnumam, pasakas un fantāzijaSaglabāta aizrautība, spēja priecāties un brīnīties par pasauliPasakas, dzejoļi. Folklora,  mitoloģija – ir gan Ziemassvētku vecītis, gan rūķi un mājas mošķi utml.
Ticība labajam bērnā – iekšējā kārtības mīlestība, vajadzība pēc harmonijas, spēja cienīt sevi un citusIndivīds, kas spēj iekļauties sabiedrībā un rēķinās ar citiemGrupas noteikumi.  Kārtība, visam sava vieta. Saskarsmes vingrinājumi.
Attīstība caur sajūtām un darbību, nevis frontālas nodarbības un lekcijasBērns, kas mācās dabiski, apzinās sevi un pasauli ap sevi Brīvas darbošanās iespējas, materiālu kombinēšana. Bērna iniciatīvas atbalstīšana.
B/d + vecāki = normāla un nepieciešama sadarbībaSpēja sadarboties, konstruktīvi diskutēt, risināt problēmas. Individuālas tikšanās ar vecākiem, iespēja iesaistīties ikdienā. Vecāku sapulces, kopīgi pasākumi. Vecākiem ir iespēja būt kopā ar bērnu adaptācijas periodā.


 .